Group HR Manager [Denmark]


 

GROUP HR MANAGER

HR ledelse af international logistikorganisation med +400 medarbejdere, hvor såvel ledere som medarbejdere tillægger HR arbejdet stor værdi.


Med rødder tilbage til 1882 er Ancotrans ikke blot en stolt og succesfuld historie, men i dag også en moderne og solid vækstvirksomhed. Ancotrans er præget af gennemsigtighed, troværdighed og en stærk kultur, og har en ambition om at blive Europas førende containertransport virksomhed.

Ancotrans har ekspanderet sin tilstedeværelse i Nordeuropa, hvilket har medført etablering af 5 nye kontorer uden for Danmark i de senere år. I de seneste 10 år har Ancotrans gennemgået en markant transformation, og har løbende udviklet sig på en lang række parametre indenfor IT, digitale systemer, automatisering af styringsværktøjer, samt at indfri virksomhedens ambitioner om at blive 100% Co2-neutrale. Blandt andet igennem markante CSR og ESG initiativer, værner Ancotrans om en stærk organisationskultur.

Ancotrans er front-runners på transportsegmentets grønne rejse, ved at være nogle af de første til at anvende eldrevne lastbiler. Rejsen og udviklingen i Ancotrans er ambitiøs og blikket er rettet mod fremtiden.

Som Group HR Manager får du ansvaret for den fulde HR-pallette på tværs af Ancotrans’ lokationer i Tyskland, Holland, Sverige og Danmark.

HR er i høj grad blevet en del af både organisationen, strategien og den forretningsmæssige udvikling, men idet HR kun er ca. 3 år ”gammel” i Ancotrans, er der fortsat en lang række områder med behov for udvikling og prioritering. Der er dermed gode muligheder for at sætte retning for HR, og for at skabe en HR-organisation, som kan understøtte den fortsatte internationale vækst i Ancotrans.

Du bliver en del af management group og får direkte reference til CEO i Glostrup, og samtidig være i tæt samarbejde med Vice-CEO, som har base i Aarhus, samt naturligvis dit lille HR-team i Glostrup. Det er en klar forventning af HR-funktionen skal vokse i takt med organisationen, og således skal du forventeligt påbegynde planlægningen af en ny HR Business Partner struktur, så du også fremtidssikrer HR teamet i de følgende år, og så du dermed selv kan løfte dig videre ind imod en fremtidig CHRO rolle.

Du får gode muligheder for at udvikle og beskæftige dig med centrale og vækstrettede HR-discipliner som organisatorisk og strategisk udvikling, rekruttering samt leder- og medarbejderudvikling. HR ”drift” og ad-hoc opgaver opstår og løses naturligvis også, da Ancotrans generelt har en ”hands-on” kultur – så du skal også forvente selv at varetage en række operationelle HR-indsatser.

Der er behov for en synlig Group HR Manager, hvorfor rejseaktivitet, indenrigs såvel som udenrigs, vil forekomme. Din base kan være såvel Aarhus som Glostrup, men din tilstedeværelse på begge lokationer vil forventeligt være ugentlig i opbyggende første periode og fortsætte i det omfang, der er nødvendigt på den længere bane.

Din profil

Du har en relevant videregående uddannelse og erfaring med at lede en eller flere HR-funktioner - gerne i en international virksomhed. Du har et stort personligt drive – især for kulturskabelse og konkrete forretningsrelaterede HR-initiativer.

Herudover forestiller vi os at du:

  • Har erfaring med eller kendskab til at arbejde i en organisation med såvel white-collar som blue-collar ansatte
  • Erfaring med ledersparring og lederudvikling
  • Er løsningsorienteret, udfordrende, solid og handlekraftig - og byder ind med forslag og løsninger, også udenfor dit domæne
  • Evner at arbejde proaktivt og selvstændigt med et højt drive
  • Har fokus på at prioritere opgaver og sikre effektiv eksekvering med god målopfyldelse
  • Besidder høj integritet og professionalisme, og er samtidig fagligt nysgerrig og opsøgende i forhold til at søge og dele viden
  • Har veludviklede kommunikationsevner på både dansk og engelsk i skrift og tale

Vi tilbyder

I al ydmyghed synes vi, at vi tilbyder en af de bedste arbejdspladser, du kan finde. Vores medarbejdere vurderer vores arbejdsplads med en stabil samlet score på 8,4 ud af 10, og vores kolleger har en tendens til at blive her i mange, mange år.

Og hvorfor? Vi hører ofte, at det skyldes:

  • Vores fleksible arbejdspolitik - Der skal være balance i livet
  • En velorganiseret arbejdsplads med bl.a. pensionsordning, massage, frugt, frokost, sundhedsforsikring, gratis parkering mv. - vi anerkender vores medarbejdere på mange måder
  • Seje og sjove kollegaer i et uformelt arbejdsmiljø med fokus på sociale aktiviteter (Fx vores årlige AncoParty) - vi ved, hvor vigtigt det er at føle, man hører til!
  • Gode muligheder for personlig udvikling - mennesker i vækst er også en virksomhed i vækst
  • En arbejdsplads med fokus på innovation, vidensdeling og kompetenceudvikling
  • Korte veje til beslutninger, implementering og resultater - som familieejet virksomhed er der ikke så langt til relevante beslutninger, og ingen betragtes som "endnu et nummer".

SORTH & CO er search partner for Ancotrans. Spørgsmål og kommunikation kan adresseres til Partner Thomas Hansen, th@sorthco.dk eller +45 40809400.


Du kan i øvrigt læse mere om os her:
www.ancotrans.com

$ads={2}


 

.

$ads={1}

Post a Comment

Previous Post Next Post

Sponsored Ads

نموذج الاتصال